Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Sinop'ta Ak Parti il binasını ziyareti sırasında konuşma yaparken, Durağan İlçesi'nden gelen bazı sivil toplum örgütü temsilcileri, adliyelerinin kapatılacağını söyleyerek protesto gösterisi yaptı. Bakan Yıldırım ise "Tamam, pankartlarınızı gördüm. İndirin. Mesajınızı aldım. Yatırımların arasında bir iki memurun meselesi olmaz. Hepsi hallolur" dedi. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, bakanlığı ile ilgili bir dizi inceleme ve açılışlarda bulunmak üzere Sinop'a geldi.
Özel uçakla öğle saatlerinde Sinop Havalimanı'na inen Bakan Yıldırım, ilk olarak Sinop Valiliği'ni ziyaret etti. Valilik önünde tören mangasını selamlayan ve daha sonra valilik özel defterini imzalayan Bakan Yıldırım, Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz ile makamında bir araya geldi. Cengiz, Bakan Yıldırım'a Sinop ve yapılan yatırımlar ile ilgili brifing verdi. Ziyaret sonunda Vali Cengiz, Bakan Yıldırım'a Sinop'a özgü gemi maketi hediye etti. Valilik ziyaretinin ardından Sakarya Caddesi güzergâhından yürüyerek, Ak Parti il binasına giden Bakan Yıldırım, yol üzerinde esnafa "Hayırlı işler" dileyerek sohbet etti. Burada Pozitif Düşünce Derneği'nin kermesini ziyaret eden Bakan Yıldırım, kermesi gezerek yapılan ürünleri inceledi.
Daha sonra Ak Parti İl Başkanı Cengiz Tokmak'ı ziyaret eden ve partililerle bir araya gelen Bakan Binali Yıldırım, "Bugün Sinop'ta programlarımız var. Bu programlar çerçevesinde, 2006 yılında yaptığımız ziyaret esnasında verdiğimiz bir söz vardı. O söz Demirci Köyü'ne bir balıkçı barınağıydı. 2.5 yılda tamamlanan barınağın açılışını yapacağız" derken, tam bu sırada arka taraflardan, Durağan İlçesi'nden gelen Ak Parti Gençlik Teşkilatı, köy muhtarları ve bazı sivil toplum örgütleri temsilcilerinden oluşan bir grup, Durağan Adliyesi'nin kapanacağını söyleyerek, 'AK Partiye yüzde 78, karşılığında 1 hakim 1 savcıyı çok mu gördünüz?', 'Durağan Adliyesi kapandı', Dün Halk bankası cezaevi, askerlik şubesi, bugün adliye gidiyor, sıra kaymakamlıkta mı? “yazılı dövizler açarak tepki gösterdi.
Grup, "Sesimizi duyun bakanım. Durağan Adliyesi kapanıyor" diye bağırıp, seslerini duyurmaya çalıştı. Bunun üzerine Bakan Yıldırım da görevlilere "Hiç müdahale etmeyin. Bir dakika arkadaşlar. Tamam pankartlarınızı gördüm. İndirin. Mesajınız alındı. Sakin olun. Hepsini konuşacağız. Buraya onun için geldik" deyince salonda bulunan herkes alkışladı.
“BOĞAZIMIZA LAFI TIKAMAYA GEREK VAR MIYDI”?Daha sonra konuşmasını, "Sinoplular benim bildiğim böyle karşılamazlardı" diyerek sürdüren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "Boğazımıza lafı tıkamaya gerek var mıydı? Her şeyi konuşacağız. Böyle yapmaya gerek yok. Burada oturup konuşacağız. Burası bizim evimiz teşkilatımız. Her şeyimizi konuşuruz. Ne gerekiyorsa da onu yaparız. Hiç endişeniz olmasın. Sıcak yaz gününde telaşa sıkıntıya sinirlenmeye gerek var mı? Sağlık her şeyden önce. Her şey yerine gelir sağlık gelmez" dedi. Demirci Köyü balıkçı barınağını açacağını söyleyen Bakan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Ayrıca yollarda incelemelerde bulunacağız. Bakın Türkiye'nin en önemli yolunu Sinop'a yapıyoruz. Sinop'a sadece karayolları olarak yaptığımız yatırım 2 trilyon 700 milyondur. Türkiye'nin büyük illerine bile bu yatırımı yapmadık. Ama burada Sinop'un bu yatırıma ihtiyacı vardı onun için yaptık. Sinop'un hiçbir ile doğru dürüst bağlantısı yoktu. Şimdi her yere bağlıyoruz. 16 tane projemiz var. Yani bu kadar büyük projeler içerisinde bir iki tane memurun meselesi olmaz. Bunların hepsi hallolur. Sinop büyük düşünecek."
SİNOP ULUSLARARASI HAVA TRAFİĞİNE AÇILACAKHavaalanını sil baştan yeniden yapacaklarını belirten Bakan Binali Yıldırım, "Burayı uluslararası hava trafiğine açacağız. 2003'te Sinop'ta bölünmüş yol var mıydı? Şu anda ne kadar var 80 kilometre yol var. 1 santim asfalt yoktu. 155 kilometre sıcak asfalt verdik. Değerli Sinoplular lütfen bir şeyleri görelim" dedi.
"Ufak, tefek detaylarla kafa yormayın" diyen Bakan Yıldırım, "Büyük fotoğrafa bakın. Nedir kamu binası. Biri kapanır biri açılır. Karın mı doyuruyor. Önemli olan yol yapmak ticaretin artması, burada nüfus göçünü durdurmak. Derdimiz bu. Devlette herkese iş verme şansımız var mı? Yok. Ne yapacağız. İnsanların daha fazla buraya gelmesini sağlayacak adımları atmamız lazım" diye konuştu.Ak Parti'ye yeni üye olan merkeze bağlı iki köyün muhtarlarına parti rozeti takan Bakan Yıldırım, parti çalışmaları hakkında da bilgi aldı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım daha sonra Sinop Belediyesi'ni ziyaret etti.
Haber 57


















