Merhaba değerli okurlarım. İlçemizin doğa güzelliklerini ilçemize dışarıdan yeni gelmiş olan birçok vatandaşımız anlatır. Türkeli ilçemize Çatalzeytin’den gelen de, Ayancık’tan gelen de, yeşil ile mavinin birleştiği şirin ilçemiz olan Türkeli ilçemize geldiklerini, o doğa manzarası ile fark ederler. Şehir içine geldikleri zaman da biraz olsun hüsrana uğrarlar. Çünkü Türkeli ilçemizin şehir içinde ve dışında bir gezinti yaptıktan sonra bazı gördükleri dikkatini çekmiştir. İlk olarak şehir yapılanması. Deniz kıyısında olan Türkeli ilçemiz, eski yıllardan bu yana yerleşim yerlerinin iç bölgelerde olduğu görülür ve bu ilçemize yeni gelen birçok vatandaşımızın da dikkatini çekmiştir. Çünkü deniz kıyısında kurulan bir şehrin, sanki denize küskün gibi iç bölgelerde yerleşim kurması ve sahil kıyısında da resmi kurumlarına yer verilmesi, birçok vatandaşımızın özellikle dikkatini çektiği konu olmuştur. Aslında bu böyle olmamalıydı. Sahilimiz değerlendirilerek doğa manzarası ile birlikte turizm konusunda cazibe merkezi olabilme şansı yüksekti. Hala daha olma şansı var. Ancak sahilimiz değer kazanırsa.İlçemiz şehir merkezinde gezildiğinde ise, modern binaların yerine, eski binaların, sıvasız veya boyasız binaların görüntüsü dikkat çekerek ilçemize yeni gelen vatandaşlarımızı hüsrana uğratmıştır. Aslında bu binalara çözüm yok mu? Var tabi ki de… Türkeli Belediye Meclisi’nin konu ile ilgili hassasiyet göstermesi ile birçok eski veya boyasız binaların yenilenmesi, restore edilmesi sağlanabilir. Daha sonra ilçemize yeni gelen vatandaşlarımız için sahilimiz dikkat çeker. Diğer ilçelere göre sahilimiz değer kazanmadığı, yeni gelen vatandaşlarımız tarafından görülmüştür ve dikkat çekmiştir. Türkeli Anadolu Lisesi’nin arka tarafında bulunan yürüyüş yolu, ilçemizin özellikle kanayan yarası olmuştur. Birçoğumuzun da bildiği gibi Karadeniz Sahil Yolu’nun ilçemizin deniz kıyısından geçeceği için yürüyüş yolunun çevre düzenlenmesine ve yenilenmesine gerek duyulmamıştır. Çünkü deniz kıyısından 7 metre yükseklikte yol yapılacağı söylenmesi nedeniyle yürüyüş yolunun da değer kaybına uğradığı anlaşılarak üzerinde çalışmalar yapılmamıştır. Bu da bizler için üzüntü verici. Çünkü üstünde o kadar çok çalışmalar ve milyarlarca masraf yapılarak yapılan yürüyüş yolu kendi kaderine terk edilerek, ilçemize misafir gelen vatandaşlarımızın da ilçede gezebileceği yer bulamadığından dolayı yürüyüş yolunu tercih etmesiyle, çirkin görüntüsünü görerek hüsrana uğramıştır. Yalnız yeni gelen vatandaşlarımız değil, bu konudan ilçemize tayini çıkan memurların da, gurbetten ilçemize gelen hemşehrilerimizin de rahatsız olduğu görülmüştür.Üzerinde durmam gereken bir konu daha var. İlçemizin çevre düzeni yok. Kaldırımlar otlar içinde. Kaldırımın yanlarında bulunan ağaçlar yayaların kaldırımdan geçmesine engel oluyor. Hatta en çok gözüme takılan ise, Şükrü Gürleyen Caddesi’nde Halı Saha’nın karşısındaki yeşil binanın yanından geçen parkeli kaldırım. Caddemiz geçtiğimiz yıl itfaiye ekiplerince yıkanmıştı. Yıkanmasının ardından yıllarca kullanılmayan, çamurdan görülmeyen parkeli kaldırım ortaya çıktı ve çok şaşırdım. Ama artık şaşırmıyorum. Çünkü sadece yetkililer değil hepimiz suçluyuz. Önemli olan sadece yeni bir hizmet yapmak değil, onun arkasında durarak yapılan hizmeti yenilemek ve korumak. Bunun için de yapılan her hizmetin arkasında durmak ve devamlılık getirmek gerekir. Yoksa benim şaşırdığım konu gibi birçok konu daha ortaya çıkar ve üzüntü duyarız.Saygılarımla…
Genel
Yayınlanma: 15 Ağustos 2012 - 16:30
Görünenler her şeyi anlatır…
Genel
15 Ağustos 2012 - 16:30
Merhaba değerli okurlarım. İlçemizin doğa güzelliklerini ilçemize...
Bu haber 4591 defa okunmuştur.
İlginizi Çekebilir











