Beden ve ruh tan meydana gelen insanın yaşamını devam ettirebilmesi için gıda ve besine ihtiyacı vardır. Yenilip içilen ve istifade edilen nimetlerin bolluğunu insanın saymaya kalksa sayamayacağını bildiren Yüce yaratıcı, Bu nimetlerin ölçülü kullanılması gerektiğini “Yeyiniz , içiniz fakat israf etmeyiniz” talimatıyla bize hatırlatır.Bu ilahi ölçüleri tutturamayan insanların kimi şişman ve obezite, kimi zayıf ve çelimsizdir. Bunun orta yolunu Peygamberimiz (A.S.) şöyle buyururlar; ”Midenin üçte birini su, üçte birini, yemek ve üçte birini de boş bırakınız” , ”Acıkmadan sofraya oturmayın ve tam doymadan sofradan kalkınız”, “İnsanoğlunun doldurduğu en kötü kap mide kabı dır” der. Bizlerin sağlıklı, dinamik ve çalışkan olmamızı tavsiye eden bir başka hadis-i şeriflerin de de "Ümmetim için korktuğum şey; göbekli, şişman olmaları, uykuculuk ve tembelliktir” buyururlar.Günümüz müslümanı yukarıdaki ayet ve hadisleri tatbik etme yerine tam tersi davranarak, bolluk içerisinde, yediği önünde yemediği arkasında, yiyecek beğenmez, savurgan, israfçı, ehli keyf, vurdum duymaz, menfaatçı ,merhametsiz, kalbi katı, hantal ve obur bir insan profili çizmektedir. Bu ise yukarıda ki hadislerde belirtilen Müslüman tarifine pek uymamaktadır.İradesine ve midesine söz geçiremeyen müslümanın altanatif dini söylemi de hazırdır. Yemede İçmede pek maharetli olan insanımız peygamberimizin şu mübarek hadisini her fırsatta büyük bir iştiyakla uygular ”Tabaklarınızda yemek bırakmayınız”. Kocaman tabak ve kaseleri ağzına kadar doldurup tıka basa yeyip son damlasına kadar ıkına ıkına mideyi germek hiç de sünnet olan bir davranış değildir. Bir başka sığınak ve uydurma tarzımız ise doyduktan ve sofra duasından sonra-kırık lokmayı kırk lokma haline getirmemizdir.Şimdi hangisi sünnet? Doymadan kalmak mı ?, dolu bir tabağı lüp diye aşırmak mı? Velhasıl Yine Peygamberimiz’in buyurduğu gibi “İnsan üç şeye maluptur; mide, uyku ve şehvet” Dünyada bir kısım insanlar açlıktan ölürken müslümanın semiz, besili, göbekli ve şişmanlığı ne kadar tezat şeyler değil mi?1994 yılında Kevin Carter isimli “Amerikalı bir fotoğrafçı” açlıktan yürüyemeyen, ilerideki erzak dağıtılan yere gidecek mecali kalmayan, bir müddet sonra da hayatını kaybedip gerideki akbabaya yem olan Afrikalı bir kız çocuğunun dramatik resmini çekmiştir. Ancak bu acı manzaraya daha fazla tahammül edemeyen Kevin bu fotoğrafıyla ödül almasına rağmen kahrından intihar etmiştir.
Genel
Yayınlanma: 24 Aralık 2011 - 19:37
Hem şişman hem malup
Genel
24 Aralık 2011 - 19:37
Beden ve ruh tan meydana gelen insanın yaşamını devam ettirebilmesi için...
Bu haber 3576 defa okunmuştur.
İlginizi Çekebilir









