10 Kasım 1938 günü saat 09:05’de Dolmabahçe Sarayı’nda hayata gözlerini yuman Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ilçemizde düzenlenen törenlerle anıldı.Anma programı saat: 9.00’da Cumhuriyet Meydanı’nda Atatürk büstüne çelenklerin konulmasıyla başladı. Saat 09:05’de saygı duruşu ile birlikte sirenler çalınarak, akabinde okunan İstiklal Marşı ile bayraklar yarıya indirildi.Anma törenine İlçe Halk Eğitim Merkezi Salonu’nda devam edildi. Saat: 9.30’da devam eden törende günün anlam ve önemini belirten konuşmayı Türkeli Gazi Mustafa Kemal YBO Müdür Yardımcısı Fezail Şentürk yaptı. Şentürk konuşmasında, “Hayatının en son anına kadar ülkesine hizmet etmiş olan bu büyük insan Gazi Mustafa Kemal Atatürk; ‘Benden sonra beni benimsemek isteyenler bu temel mihver üzerinde akıl ve ilmin rehberliğini kabul ederlerse, manevi mirasçılarım olurlar’ demek suretiyle kurduğu cumhuriyete sahip olunmasını ve çok çalışılarak bilimde ileri bir seviyeye çıkılmasını arzu etmiştir” dedi. Konuşmanın ardından 10 Kasım ile ilgili hazırlanan şiirler okundu. Gazi Mustafa Kemal YBO öğrencileri tarafından oratoryo ve koro gösterileri sahnelendi. Atatürk’ün hayatını anlatan slayt gösteriminin izlenmesinin ardından 10 Kasım ile ilgili hazırlanan resim, şiir ve kompozisyon dalında dereceye giren öğrencilere ödülleri takdim edilmesiyle birlikte program sona erdi.

















