Kastamonu`da yaşayan Niyazi Kımızoğlu, telefonuna gönderilen kısa mesaj sayesinde tanıştığı Cezayirli Djamila Debabeche ile 2 yıldır mutlu bir evlilik yaşıyor.
Niyazi Kımızoğlu`nun (28) hayatı iki yıl önce telefonuna gelen ``I Love You`` (Seni Seviyorum) mesajıyla değişti. Mesajı atan numarayı arayan Kımızoğlu`nun, Cezayir`li Djamila Debabeche (26) ile telefonda başlayan ve internet sohbeti ile devam eden ilişkisi, 8 ay sonra evlilikle sonuçlandı. Kastamonu`da hayatlarını devam ettiren çift, iki yıldır mutlu bir evlilik yaşıyor.
-``İlk gördüğümde eşimi hemen beğendim``
Djamila Debabeche Kımızoğlu , AA muhabirine yaptığı açıklamada, Cezayir`de özel günlerde bedava mesajlaşma haklarının olduğunu belirterek, yine bir bayram günü Türk filmi izledikleri sırada, erkek kardeşinin şaka amaçlı olarak Türkiye`deki bir telefon numarasına ``I Love You`` mesajı attığını söyledi.
Mesajın gittiği Niyazi Kımızoğlu`nun da kendisini aradığını belirten Djamila Debabeche Kımızoğlu, böylelikle cep telefonuyla görüşmeye başladıklarını dile getirdi.
Djamila Debabeche Kımızoğlu, telefonda konuşurken birbirlerinin dillerini bilmedikleri için oldukça zorlandıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu:
``Niyazi İngilizce konuşuyordu, ben Arapça konuşuyordum. Daha sonra onun messenger adresini aldım ve internet üzerinden sohbet etmeye başladık. O `Seni seviyorum` diyor, bende `Seni seviyorum` diyordum. Böyle 8 ay boyunca sürdü. Uzun süre konuşunca, Niyazi`ye `Cezayir`e gel` dedim. Kendisi Cezayir`e gelmek istemedi. O, `Sen gel` deyince, Cezayir`den Türkiye`ye geldim. İlk gördüğümde eşimi hemen beğendim. Cezayirli ya da Türk, ne fark eder ki ikisi de Müslüman.``
Cezayir`den Türkiye`ye gelmenin zor olduğunu ve Türkçe`yi de bilmediği için sıkıntı yaşadığını belirten Debabeche ``Ama yavaş yavaş Türkçe öğrendim. Zamanla arkadaşlarım da oldu`` dedi.
-``Telefonuma gelen mesajda `Seni seviyorum` yazıyordu-
Niyazi Kımızoğlu da, telefonuna gelen ilk mesajı gördüğünde çok şaşırdığını belirterek, telefonda başlayan konuşmaların, internet üzerinde devam ettiğini ifade etti.
Kımızoğlu, 8 ay görüştükten sonra, eşinin kendisine evlenme teklifinde bulunduğunu aktararak, ``Cezayir`den İstanbul`a uçakla geldi, bende ailemle birlikte İstanbul`a, havaalanına gittim. Havaalanından aldık, geldik. Kastamonu`da nikah kıydık. Telefonuma ilk gelen mesajda `Seni seviyorum` yazıyordu. Kalben inandım, 2 yıldır evliyiz`` dedi.
-``İşaret diliyle anlaştık``-
Niyazi Kımızoğlu`nun babası Hilmi Kımızoğlu (53) ise ilk başlarda Cezayir`in uzak olmasından dolayı evlenmelerine karşı çıktıklarını ifade ederek, gelini ile tanıştıktan sonra düşüncelerinin değiştiğini söyledi.
Gelinini karşılamak için 2 yıl önce İstanbul`a gittiklerinde, uçağın 1 saat geç kalması üzerine gelinin gelmeyeceği korkusuna kapıldığını anlatan Kımızoğlu, şunları kaydetti:
``Havaalanına geldik, herkes gelinin gelmesini bekliyordu. Ama gelini bulamadık. Artık baygınlık geçirecektim. Oğluma da çok sinirlendim. Gelin de o arada bizi bulamamış. Sonra gelinimiz bizi buldu. İşte o an ki sevinç anlatılamaz. Zaten ilk önce sarıldık, ondan sonra otomobille Kastamonu`ya geldik. İlk başta dil bilmediğimizden dolayı konuşamadık, işaret diliyle anlaştık. Halk Eğitim Merkezi`nin Türkçe kursuna gönderdik. Kursunda yardımıyla yavaş yavaş Türkçe`yi çözdü.``
Kımızoğlu, torunu olması durumunda hem Arapça, hem de Türkçe isim koyacaklarını kaydetti.
Kastamonu Postası
















