Japon Mitsubishi Heavy Industries'in (MHI) Sinop Nükleer Enerji Şirketi Başkanı Makoto Kanda, teknik fizibilite kapsamında bölgedeki sahanın santral yapımına uygunluğunu bu yıl sonunda teyit edeceklerini belirterek, "Ticari fizibilite çalışmaları da dahil olmak üzere, tüm fizibilite çalışmalarının Mart 2018 itibariyle tamamlanmasını ve sürecin netleşmesini hedefliyoruz" dedi.
Kanda Türkiye'nin ikinci nükleer santral projesi olan Sinop Nükleer Güç Santrali'ne (NGS) ilişkin son gelişmeler hakkında değerlendirmelerde bulundu. Sinop NGS projesi için teknik ve ticari fizibilite çalışmalarının sürdüğünü belirten Kanda, havadan, karadan ve deniz tabanından yapılan fizibilite çalışmasının ilk turunun geçen yıl tamamlandığını söyledi.Kanda, sismik değerlendirme çalışmalarındaki ilk tur sonuçların Türk, Japon ve Avrupalı bağımsız uzmanlardan oluşan üst düzey sismik tehlike komitesine (SSHAC) iletildiğini, komitenin talepleri doğrultusunda ek fizibilite çalışmalarının devam ettiğini bildirdi. 'YILSONUNDA TEYİT EDİLECEK'
Kanda, bütün çalışmaların Uluslararası Atom Enerjisi Ajansının (UAEA) standart ve referanslarına göre yapıldığını belirterek, şöyle devam etti:"Komitenin son çalıştayı Eylül 2017'de gerçekleşecek. Çalıştay raporunun sonucuna göre, eğer sahanın sismik açıdan uygunluğu için değişiklikler gerekli görülürse, bunlar da dikkate alınarak saha uygunluk raporuna son şekli verilecek. Nihai saha uygunluğu raporunu yıl sonunda bitirmeyi hedefliyoruz. Yani, teknik fizibilite kapsamında Sinop'taki sahanın santral yapımı için uygunluğunu bu yıl sonunda teyit edeceğiz. Ayrıca TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi ve Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı'nın da geçmiş depremsellik çalışmaları var, onları da bu kapsamda değerlendirmeye aldık."
Kanda Türkiye'nin ikinci nükleer santral projesi olan Sinop Nükleer Güç Santrali'ne (NGS) ilişkin son gelişmeler hakkında değerlendirmelerde bulundu. Sinop NGS projesi için teknik ve ticari fizibilite çalışmalarının sürdüğünü belirten Kanda, havadan, karadan ve deniz tabanından yapılan fizibilite çalışmasının ilk turunun geçen yıl tamamlandığını söyledi.Kanda, sismik değerlendirme çalışmalarındaki ilk tur sonuçların Türk, Japon ve Avrupalı bağımsız uzmanlardan oluşan üst düzey sismik tehlike komitesine (SSHAC) iletildiğini, komitenin talepleri doğrultusunda ek fizibilite çalışmalarının devam ettiğini bildirdi. 'YILSONUNDA TEYİT EDİLECEK'
Kanda, bütün çalışmaların Uluslararası Atom Enerjisi Ajansının (UAEA) standart ve referanslarına göre yapıldığını belirterek, şöyle devam etti:"Komitenin son çalıştayı Eylül 2017'de gerçekleşecek. Çalıştay raporunun sonucuna göre, eğer sahanın sismik açıdan uygunluğu için değişiklikler gerekli görülürse, bunlar da dikkate alınarak saha uygunluk raporuna son şekli verilecek. Nihai saha uygunluğu raporunu yıl sonunda bitirmeyi hedefliyoruz. Yani, teknik fizibilite kapsamında Sinop'taki sahanın santral yapımı için uygunluğunu bu yıl sonunda teyit edeceğiz. Ayrıca TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi ve Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı'nın da geçmiş depremsellik çalışmaları var, onları da bu kapsamda değerlendirmeye aldık."



















Bi mahvedilmedik burası bardı çok sağolun