Derneğimiz (TÜRDER) Dernekçiliği anlatmanın yanında üyeleri adına, Türkeli ve köylerinin sorunlarını, Kurum ve kuruluşları taşımak ve çözüm aramak amacıyla kurulmuş bir sivil toplum kuruluşudur, fakat bizim bu hizmetleri yapabilmemiz için, sizlerin derneğimize üye olmanız ve desteklemeniz gerekir.Derneğimizin çalışmaları, ödeyeceğiniz (3 tl 5 tl) aidat ve bağışlarınız, sizin içinizden ve gene sizin oylarınızla seçilecek olan Yönetim ve Denetim Kurullarınca denetlenecektir. Aidatını ödemeyecek durumda olanlar, bildirmesi halinde, üyelikleri aynen devam edecektir.Ayrıca, düşüncelerinizi ve sorunlarınızı veb sitemize veya dernek adresimize mutlaka yazmalısınız ve bizi yönlendirmelisiniz. Size verdiğimiz gizli numara ile adınızı kullanmadan sorunlarınızı yazabilirsiniz. Adınız kesinlikle gizli kalacaktır.Değerli Türkeliler, ilçe hakkı olarak şikayet etmeyi sevmiyoruz bana ne diyerek en büyük yanlışı yapıyoruz. Bazen küçük bir şikayet hayatlar kurtarabilir. Mesala Ayancık boyabat yolunda bu kaza belkide önlenebilirdi, mutlaka o kamyonun sorunlu olduğunu veya iş makinasının kasaya güvenli bağlanmadığını bile biri eminim vardı. Önemi yok veya birşey olmaz mantığıyla kontrol yapılmaması yetkililerin üşengeçliği durumu gören bilen biri olsa bile (banane) vurdum duymazlığı canlar aldı. Aileleri yok oldu, oysa daha 1. ay önce Sinop 'un yarısı büyük bir afet yaşadı, şansımıza can kaybı olmadı diye sevinmiştik, fakat vurdum duymazlığımız yüzünden küçük bir iki hata tam 7 can aldı. O halde demekki biz hergün afet yaşıyoruz.Değerli Türkeliler, bu afet bile bizi bir araya getirememişti.Bunda hepimizin suçu var. Bir araya gelemiyoruz, şikayet edemiyoruz, hep dedikodu yapıyoruz ve boş konuşuyoruz. Tam 60 yıldır tek bir sorunumuz bile çözememişiz. Ama !!! siyasetin, ticaretin ustası olmuşuz, bakın halinize (ustasu oldukta ne oldu) ?İlçemizin durumu yıllardan beri daha da kötüye gidiyor, nüfus geriye sayıyor, afet olmasaydı bile çok farklı birşey olmayacaktı. İlçemize gelmek isteyenler artık başka yerleri tercih ediyorlar belki üç gün bayramı için ve aile mezarlığını ziyaret edip hemen dönecekler. Neden dönmesinler? Ne varki bu şehirde, şu kötü bu kötü saymıyorum. Güzel olan tek birşey söyleyebilirmisiniz? Ama topu hemen yönetimlere atabiliyoruz, 60 yıldır böyle değilmi, halk olarak biz ne yaptık. Yan gelip yattık, kusura bakmayın!Esnafımıza gelince sanırım yıl sonuna doğru onlarcası kapıya kilit vuracak. İş bulma ve iş kurma amacıyla ilçeyi terk edecek, aileleride ardından çekip gidecek.Bakın ilçemizde herşey nüfusa endeksli. İlçemizi şimdilik Adliye kurtardı. İkincide de Helaldı kurtarır. Üçüncüde ise Ayancık yollar bizi bekliyor olacak. Nüfusumuz öyle tabeladaki yazıldığı gibi değil, beldeliğe doğru inişe geçtik.Topu hemen belediyeye atmayalım, sorunlar belediyeyi aşmıştır. Belediyemizin geliri, gücü bu kadar, belediyeler gücünü halktan alır ve o halkta biziz. Herkese görev düşüyor, gelin birlik olalım.60 yıldır ne belediyeler geldi geçti unutmayalım, bunları biz seçtik. Yeşil saha alanı dediler, deniz kıyısıdır dediler, iki kat olacak dediler. 6-8 kat ruhsat verdiler, aslında devletin yasaları esastır ama her belediyenin kendisine göre yönetmeliği vardır, kıyılara yaklaştırmamak, yüksek katlara izin vermemek gibi iş işten geçti ama, bu 60 yılın yetkililierine ruhsat verme yetkisini bizler oylarımızla vermedik mi? Bu yanlışlar yapılırken, biz halk olarak neredeydik, hepimiz suçluyuz. Kusura bakmayın çünkü biz siyaseti ve ticareti çok iyi biliyoruz, bir de dedikoduyu...Değerli Türkelililer, hastanemizin eksiklikleri ve yetersizliği, doktor sorunu ve personellerin 4/3'ü tayin istiyor. Deniz kıyılarımız berbat. Okullarımız çay kenarlarına yapılmış tehlike altında, daha bir ay önce şahit olduk, bir ay sonra okullarımız açılacak. Umarım bir daha böyle afet olmaz. Gene ilçemizin çöp ve arıtma sorunu ve daha bir sürü sorunu var.Köylerimizde de her yerde çöp, ne yapsın köylü çöp konteynırı yok ama çeşmelerin suyunu içiyorlar. Fakat çeşmeleri temizlemiyorlar bir boş vermişlik var. Bunlar Türkeli ve köylerinin doğru gerçekleridir.Çatalzeytin'den gelirken Güllüsu girişinde orada ilçemizi tanıtıcı otellerini, çay bahçelerini, plajlarını gösterir, dikili bir tabela veya harita yerine, ilçemizi tanıtmak için bir çöp yığını dikmişler. Aylardır burası böyle, bu reklama ödül verilir. Soruyorum, burayı görmeyen varmı ve kaç kişi şikayetini yaptı büyük sorunları belki çözemeyiz ama, buranın temizlenmesi sadece 15 dakika alır. Biz nasıl Türkeliliyiz? Türkeli'nin sevenimiyiz düşmanımıyız? Durum böyleyken Yüksekokul'da yapalım ama o sınıfları nasıl doldururuz? Atlasta görüldüğü gibi değilki tercih edecekler mi? Malesef bunlar ilçemizin gerçekleri, önce bunları kabul edelim ve hemen harekete geçelim. Birlikte dayanışma içinde olursak ilçemiz bir turistik şehir haline gelebilir.Değerli Türkelililer. Su sorunumuz olmayabilirdi veya böyle haftalar sürmeyebilirdi, Satı Köyü'nden gelen suyun, çıkışını ölçün, bir de şehire girişini ölçün, yarıdan fazlası yok, isteyen ek yapıp almış denetimi yapılmamış. Bu 30 yılın sorunu birileri suçlu olmalı?Ve bu da 60 yılın sorusu; belediyelerimiz hep yanlış yaptı, sadece başkanlar değil, 9 tane encümen var. 9+1=10 kişi olarak bakmak lazım ve bu yanlışlara halk olarak seyirci kaldık, sesimizi çıkaramadık, toplu şikayet edemedik, siyaset dedik, ticaret dedik, bölündük, sivil toplum kuruluşu haklarımızı bilmiyorduk. Seçim zamanı oy paralelliği yaptık. Yetmedi darıldık yıllarca konuşmadık. Siyasetçiler dargın, esnaf meslek grupları dargın, daha derine inmiyorum, yahu bu şehirde davulcu zurnacılar bile birbiriyle dargın, nesini pay edemiyoruz bu şehirin?İşte 9+1=10 kişi bir ekip çalışması yapılabilirse, bundan sonra yapılacak yanlışlar durdurulabilir. Aslında bu durumu bütün Türkelililer biliyor. Bunlar ilçemizin gerçekleri ama bir gerçek daha var. Türkeli ve Çevresi Kültür ve Sosyal Dayanışma Derneği kuruldu. BU da bir gerçek TÜRDER.Biz sorunları derneklerle aşabiliriz. Bayramlar, özel günler, davetler, dernekler öncülüğünde bağlayıcı olabilirler. Nüfusu artması, en azından mevcut sayıyı korumak ve ilçeyi yaza hazırlamak ve en önemli 2. sorunumuz eğer bir araya gelip usule uygun hareket edersen sonuca ulaşabiliriz.Değerli Türkelililer, Türkiye'de şehirlerarası yalnız iki tane kötü ulaşım yolu var. Birincisi: Çatalzeytin - Sinop arası karayoluİkincisi: Sinop - Çatalzeytin arası Karayolu?Değerli Türkelililer. Çözüm için gelin hep beraber özellikle yaza hazırlamak için derneklerin öncülüğünde, tüm dernekler, odalar, ilçe tanıtım yetkilileri, beledye ve meclis üyeleri, siyasi teşkilatlar, kıyı liman yetkilileri, otel, lokanta sahipleri, gençlik spor müdürü, çevre sağlık yetkilileri, muhtarlar, il encümlenleri, ayrıca bunada başkan diye yazmadım, bir sürü başkan var bir şehirde ama!! başkan kelimesine karşı halkımızın alerjisi var, gelin 15 kişilik bir koordinasyon kurulu kuralım ve adını da ilçenin geleceği paneli koyalım. Ve eminim buna kaymakamımızda destek verecektir. Her ay toplanıp geleneksel hale getirelim bazı dargınlıkları da ortadan kaldıracaktır.Zaten sayın valimizde ildeki tüm kurumlarla birlikte Afet Sağlık Trafik konusunda yapılacak toplantılarla destek vereceklerini söylediler. Bizde ilçe halkı olarak birşeyler yaparsak, örneğin ilçemizin sorunları çok, yerel yönetimlerin süresi 5 yıl, her belediye 5 yılda 1 sorunu çözerse, 10 tane sorun 50 yıl yapar önceden bu olabilirdi ama artık buna tahammülümüz yok, öncelikli sorunlara aynı anda girişmeliyiz.Değerli Türkelililer, gelin derneğimize üye olun. Bizim amacımız sadece birlikte hareket etmek. Yıllarca birikmiş bu sorunları hiç bir belediye tek başına çözemez, çözüm bir araya gelmektir.Derneğimizin Eylül ayında yapılacak Genel Kurulda oy hakkınız, seçme ve seçilme hakkınız, bireysel konuşma hakkınız, ancak üye olunduğunda olacaktır. Üye formlarını ezcanelerimizden ve dernek büromuzdan veya telefonla temin edebilirsiniz.Sivil Toplum Kuruluşu olmak, Anayasamızın bize verdği bir haktır. Bu haktan yararlanmalıyız ve iyi değerlendirmeliyiz. Siyasi kimliğimiz ve siyasi duruşumuz olamaz.İlçe tarihinde ilk defa 26 katılımcıyla çok amaçlı bir dernek kurduk. Bu derneğe üye olmalı ve sahip çıkmalısınız. 60 yıldır bu güne kadar hep boş konuştuk ve sonuç ortada.Ve gelin bundan sonra konuşulanların ve vaatlerin bir dayanağı, bir tutanağı, yani bir belgesi olsun ve çözüm için ilgili yerlere birlikte gidelim.Tüm halkımıza Hayırlı Ramazanlar diliyorum.
Şuayip YAVUZ
TÜRDER
Kurucu Başkan



















