Sinop Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi'nin bilimsel çalışmalarında kullanılmak üzere yaptırılan Türkiye'nin ilk yerli araştırma gemisi 'Seydi Ali Reis' Güzelkent'te düzenlenen görkemli bir törenle hizmete girdi.2011 yılında Güzelkent beldemizde inşasına başlanan 22,2 metre boyunda, 7,5 metre enindeki gemi beldemiz Limanı'nda düzenlenen görkemli bir açılış töreni ile hizmete girdi.Helaldı Limanı'nda düzenlenen açılış törenine, Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz, Ak Parti Sinop Milletvekili Mehmet Ersoy, Sinop Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Recep Bircan, İl Jandarma ve Garnizon Komutanı Albay Osman Coşkun, İl Emniyet Müdürü Şeref Aytekin, Ak Parti Sinop İl Başkanı Cengiz Tokmak, CHP Sinop İl Başkanı Mustafa Acun, Türkeli Kaymakamı Salih Kalkan, Türkeli Belediye Başkanı Halil Dilek Özcan, Güzelkent Belediye Başkanı Bekir Erünsal, kamu kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum örgütlerinin temsilcileri, akademisyenler ve öğrenciler ile vatandaşlar katıldı.Törende konuşan Sinop Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Recep Bircan araştırma gemisinin en önemli özelliklerinden birinin, gemideki su deposunun deniz suyunu tatlı suya çevirmesi olduğunu söyledi.Rektör Bircan; ‘Karadeniz su ürünlerinde Sinop önemli bir potansiyele sahip. Araştırma gemimiz 22.2 metre botunda 7 buçuk metre genişliğinde hem kendi sularımızda hem uluslar arası sularda araştırma yapabilecek özellikte planlandı ve donatıldı. Gemimiz 10 gün boyunca hiç karayla bağlantısı olmadan Karadeniz’in fiziki biyolojik özelliklerini araştırabilecek donanıma sahip. Bilim adamlarımızı 10 gün süreyle barındırabilecek ekipmanlarımız var. Hem teknik açıdan hemde araştırmacıların kullanabileceği alet bakımından bu amaçla gemimizde kuru laboratuvarı dediğimiz, alınan bilgilerin bilgisayar ortamına aktarıldığı, hemde denizden alınan ürünlerimizin boylarının ve çeşitli özelliklerinin ölçülebilecek ıslak laboratuvarı dediğimiz laboratuvar var" dedi.Bircan geminin, tamamen üniversitedeki arkadaşlarımızın ve mühendislerimizin donanımıyla geliştirilmiş bir gemi olduğunu ifade etti.Ak Parti Sinop Milletvekili Mehmet Ersoy da, "Bugün bir ilkin Sinop ilimizde gerçekleştirilmiş olmasından, bunun Sinop üniversitemizin böyle güzel bir olaya mührünü vurmuş olmasından, tümüyle Türk bilim adamlarının vermiş olduğu bir emekle bir araştırma gemimize sahip olmaktan, bugün bunun suya indirilmesine hep birlikte tanıklık etmekten çok büyük keyif aldık" dedi.Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz ise; "Bu gün araştırma gemimizin Sinop üniversitemiz tarafından suya indirilişinin heyecanını birlikte yaşıyoruz. Geminin inşasında emeği olan herkesin başta rektörümüz olmak üzere, gemi inşa personelimize, Türk personelimize yürekten teşekkür ediyorum" diye konuştu.Tören, plaket töreni ve kurban kesiminin ardından geminin alkışlarla denize indirilmesiyle son buldu. Programın ardından araştırma gemisine binen protokol üyeleri denizde bir süre tur attı.
















