Sinop Üniversitesi 2012-2013 Akademik Yılı Açılış Töreni 4 Ekim 2012 günü Üniversitemiz Bilimsel ve Teknolojik Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezinde gerçekleştirildi.
4650 öğrenci ile yeni döneme başlayan Sinop Üniversitesi'nde, 2012-2013 akademik dönemi için gerekli olan tüm hazırlıklar tamamlandı ve 4 Ekim 2012 günü geniş katılımlı ve coşkulu bir açılış yapıldı.
Törenler Sinop Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Recep Bircan’ın Hükümet Konağı önünde bulunan Atatürk Anıtı'na Sinop Üniversitesi çelengini koymasıyla başladı. Çelenk sunma törenine, Sinop Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Recep Bircan ve Üniversitenin öğretim üyeleri katıldı. Akademik yıl açılış programı, Bilimsel ve Teknolojik Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezinde devam etti.
Açılış konuşmasını gerçekleştiren Sinop Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Recep Bircan, Üniversitemizin fiziki ve sosyal imkanları hakkında verdiği bilgilerin ardından şunları söyledi: “Heyecanlıyız; çünkü yeni başlangıçların isabetli planlar ve adımlarla yeni ufuklar, yeni hizmetler, yeni katma değerler anlamına geldiğini düşünüyoruz. Güçlüyüz; çünkü her yeni başlangıçta bir sonraki için adım atma enerjimizi ve şevkimizi tazeliyoruz.”
Bircan konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bilim ve teknoloji üretemeyen milletler, zorlu rekabet şartlarının hüküm sürdüğü dünyamızda, maalesef onurları, canları ve kanlarıyla bedel ödemek zorunda kalmaktadırlar. Laboratuvarda, kütüphanede, fabrikada ter dökmeyenler yabancı çizmelerin altında ezilmektedirler. Böyle bir akıbeti kendimize yakıştıramıyorum. Ben, bu ülkenin pasaportuyla dünyanın her köşesinde saygın bir şekilde ağırlanmak istiyorum. Ülkemin her karış toprağının gerçek sahibi olarak hüküm sürmek istiyorum. Zulme uğrayan milletlerin umut kaynağı olmak istiyorum. İnsanlık için tasarlayan, geliştiren, üreten, hizmet eden olmak istiyorum.”
Konuşmasının devamında öğrencilere hitap eden Bircan: “Bu yeni akademik yılda sizleri inşallah sizin kadar güzel bir geleceğe hazırlamak için biz yine üzerimize düşeni yapacağız. Ancak sizden de hepimizin geleceğini, onurunu, kimliğini korumak ve geliştirmek üzere daha çok okumak ve daha çok anlamak adına samimi bir çaba bekliyoruz. Unutmayın ki yakalayacağınız başarı önce ailelerinize sonra da bu millete olan borcunuzu hafifletecek, hepimizi gururlandıracaktır. dedi. Sayın Rektörümüz sözlerini Mehmet Akif Ersoy’un : “Çünkü yerleşmek için gezdiği yerlerde fünun, önce gayetle büyük hürmet arar sonra sükûn.” mısrasıyla tamamladı.
Sinop Üniversitesi 2012-2013 akademik yılı açılış dersini, Sayıştay Başkanı Doç. Dr. Recai Akyel verdi. Doç. Dr. Recai Akyel, açılış konuşmasını “Denetim” konusu üzerine yaptı.
Doç. Dr. Akyel konuşmasında; denetim kavramının tanımı, önemi, gerekliliği ve faydaları, doğru denetimin nitelikleri, doğru olmayan denetim ve zararları, denetimin süreci, gerçekleştirilmesi, denetçiler için etik kurallar, denetim sonucu uygunsuzluk çıkmasının nedenleri, denetimin sağlıklı yürütülmesi için gerekli olanlar, denetim neden sevilmez, denetim kurumunun taşıması gereken nitelikler, denetimi yaptıranlar bakımından denetim türleri, yüksek denetim ve Sayıştay’ın yapısı konu başlıkları üzerinden “Denetim” alanına açıklık getirdi.
Konuşmasının sonunda: “Kurum amaçlarının gerçekleştirilebilmesinde denetimin önemi büyüktür ve denetimsizlik bir risktir. Denetimi doğru yapmak bir zorunluluktur. Doğru olmayan denetimin faydası yoktur, ama zararı çoktur. Yapılmakta olan bir işin tamam olup olmadığı, ancak denetim sonunda anlaşılır.” diyen Doç. Dr. Recai Akyel, sözlerini şu ifade ile tamamladı: “Denetlenmeyen bir kurumun başarılı olup olmadığı anlaşılamaz.”
Açılış programı, konuğumuz olan Sayın Doç. Dr. Recai Akyel’e, günün anısına ilimizi simgeleyen kotradan Rektör Prof. Dr. Recep Bircan tarafından takdim edilmesiyle son buldu.
















