Ülkemizde bir yılda çöpe atılan ekmeğin maliyeti 1,5 milyar T.L imiş. Bu para ile 500 okul yapılabilirmiş, , 500 km yol yapılabilirmiş , 80 tane hastane, onlarca köprü, on binlerce konut yapılabilirmiş. Rakamlar korkunç. Türkiyede bu kadar ihtiyaç sahibi varken, dünyada bu kadar aç insan varken, imkansızlıktan okuyamayan binlerce çocuk varken, sadece ekmekten 1.5 TL yi çöpe atmak akıl karı değildir. Ekmek sofralarımızın vaz geçilmez gıdasıdır. Ekmek büyük nimettir. Halk arasında ekmeğe yemin bile edilir. Ekmek Kur’an çarpsın denir. Ekmek öpülür, alna konur. Kur’ana yapılan hürmet ekmeğe de yapılır. Ekmek bu derece değerli olduğu halde, bu kadar ekmek israfı niye? Atalarımızın şöyle bir duası vardı. “Yarabbi bizi yoklukla, kıtlıkla imtihan etme.” Çünkü onlar yokluk görmüşler, aç kalmışlar, açlığın ne demek olduğunu biliyorlar. Dedem anlatırdı, annem, babam hala anlatırlar, aç kalmışlar, açlıktan mısır koçanı yemişler, kepek ekmeği yemişler. Edirnede ben çok kaldım, hem orada okudum, hem de görev yaptım. Edirnede güreşçilerin güreş yaptığı Sarayiçi mevkii vardır. Balkan harbi sıralarında insanlar oralarda yiyecek bir şey bulamamışlar, açlıktan ağaç kabuklarını yemişlerdir. Bir adamın boyu kadar kabukları soyulmuş ağaçların fotoğraflarını bir kütüphanenin duvarında görmüştüm. Nasıl anlatırsın bu nesle ki ekmek önemlidir diye.? Daha Çanakkale savaşının yıl dönümünü yeni kutladık. Orada askerin ne yediğini duyduk. Sabah üzüm hoşafı, öğlen yemek yok, akşam buğday çorbası veya yine üzüm hoşafı. İşte bu vatan böyle kazanılmıştır. Artık ekmek israfına son vermeliyiz. Evde çocuklarımıza, okuldaki öğrencilerimize, işyerindeki çalışanlarımıza bunu anlatmalıyız. Onları bilinçlendirmeliyiz. Yemek yediğimiz yerde, her yerde ekmeği israf etmemeliyiz. Ekmeği israf etmemeliyiz derken yemekleri de israf etmemeliyiz. Giyeceklerimizi de israf etmemeliyiz. Biz bunu giymiyoruz diye çöpe atmamalıyız. Bir giyeni bulup vermeliyiz. Çocuklarımızın giymediği giysileri, giyebilecek birisini bulup vermeliyiz. Tabi israfın bir sürü çeşidi var. Devlet malını da çar çur etmemeliyiz. Onda tüyü bitmedik yetimin hakkı olduğunu bilmeliyiz. Vücudumuzu da israf etmemeliyiz. Onu da yabancı maddelerden, içkiden, sigaradan v.s korumalıyız. Yok yere organlarımızı yıpratmamalıyız. İçkinin, sigaranın vücutta yaptığı tahribatı bilmeyen yoktur. Vaktimizi de israf etmemeliyiz, boş boş orada burada vakit öldürmemeliyiz. Ömrümüzü lak lakla, dedikodularla geçirmemeliyiz. Gençliğimizi de israf etmemeliyiz. Gençlik insanın en güzel yıllarıdır, iyi değerlendirmeliyiz. Zira yaydan çıkan ok, söylenmiş söz ve geçen ömür bir daha geri gelmez. Selam ve dua ile. . Not: Türkelinde “Kutlu doğum” 20 Nisan cumartesi günü, Saat.13.30 da, Merkez camii önünde olacaktır. Bütün halkımıza şimdiden duyurulur.
Genel
Yayınlanma: 28 Mart 2013 - 13:22
Ekmek israfı ve israf çeşitleri
Genel
28 Mart 2013 - 13:22
Ülkemizde bir yılda çöpe atılan ekmeğin maliyeti 1,5 milyar T.L imiş. Bu para...
Bu haber 5015 defa okunmuştur.
İlginizi Çekebilir









