Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz yaptığı ziyarette Türkeli Öğretmenevi'nde toplantı düzenledi. Toplantıya Türkeli Kaymakam Vekili Suat Yıldız, Türkeli Belediye Başkanı Halil Dilek Özcan, Güzelkent Belediye Başkanı Bekir Erünsal, Türkeli Meclis Üyeleri, siyasi parti temsilcileri ve daire amirleri katıldı.Toplantıda selden sonra yapılan çalışmaları değerlendiren Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz, yaşanan sel felaketi için "100 yılın felaketi" olarak nitelendirirken, sel felaketinden dolayı özverili çalışan tüm daire amirlerine teşekkür etti.Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz, yaşanan sel felaketinin ardından yürütülen çalışmaları açıkladı. İlçede sel nedeniyle 3 konutun, 4 iş yerinin ve 4 ahırın ağır hasar gördüğünü söyledi. Ayrıca 57 konutun, 105 iş yerinin ve 8 ahırın da az hasar gördüğünü belirtti.Gökten taş yağmış gibiydiİlçemize bağlı Hamamlı Köyü'nün selden dolayı en çok zarar gören bölgelerden biri olduğunu belirten Vali Cengiz, "Tüm ekibimizle gittik gördük, gökten taş yağmış gibiydi. İnanılmaz bir hasar vardı." dedi.Kredi alan esnaf borçları 6 ay ertelendiVali Cengiz, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanlığı'ndan kredi alan ve selden zarar gören esnaflarımız için 6 ay borçlarının ertelendiğini, diğer 6 ay için de %3 faiz uygulanacağını belirterek, faizsiz kredi sağlanması için Esnaf Odası Başkanlığı'nın takiplerinin sürdüğünü belirtti. Ayrıca YEDAŞ ve Türk Telekom yetkililerinin de yaşanan felaket sonucu sel mağdurlarına avantaj sağlanılması için çalışmalar sürdürdüğünü belirtti. KOSGEB'de yaşanan sel felaketi sonucu 100 bin tl lik kredi sağlama konusunda çalışmalar sürdürüldüğünü dile getirdi.Canımız yandı, tekrardan canımızın yanmasını istemiyoruzSinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz, "Yaşanılan sel felaketi sonucu oluşan krizi güç birliği içerisinde aşacağız. Krizden nemalanmak isteyenlere fırsat vermeyeceğiz. Birlik ve beraberliğimizi kimsenin bozmasına izin vermeyeceğiz. Canımız yandı, tekrar tekrar canımızın yanmasını istemiyoruz. Tabi nasıl bir kişi hastalandığında tedavi olduktan sonra tekrar eski sağlığına kavuşabilmesi için geçici süreçten geçiliyorsa aynı şekilde selden zarar gören vatandaşlarımızın, kurum ve kuruluşlarımızın, beldelerimizin, belediyelerimizin ve köylerimizin eski haline dönmesi için tedavi süreci olacaktır. Bunu da sabırla karşılamalıyız." diye konuştu.Kaymakam Yıldız, "Hayatı normale döndürmeye çalışıyoruz"Toplantıda konuşan Türkeli Kaymakam Vekili Suat Yıldız yaptığı konuşmada şunları söyledi; "Biz ilk etapta krizi atlatıp, vatandaşların hayatının normale döndürülmesi ile ilgili çalışmalar yaptık. Şuan köylere ulaşım vermeye çalışıyoruz ve bunu sağladık. Köylerimizin acil su sorunlarını çözmeye çalışıyoruz. Mutlaka bu yolların, içme sularının standartlarının yükseltilmesi, belki en az eski hallerine kavuşturulması ile ilgili gerekli projeli çalışmalar yapılacaktır. Ama biz şuanda o çalışmaların uzağındayız." diye konuştu.Toplantıda daire amirlerinin sorun ve sıkıntıları dinlendikten sonra toplantı sona erdi. Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz buradan ilk olarak Türkeli Gazi Mustafa Kemal YİBO ve 125. Yıl Gazi Anaokulu'nu ziyaret etti. Buradan yeni yapılan su deposu çalışmalarını yerinde inceleyen Sinop Valisi Dr. Ahmet Cengiz, Hamamlı Köyü'ndeki çalışmaları inceledikten sonra Türkeli Devlet Hastanesi'ne yaptığı ziyaretin ardından Türkeli'den ayrıldı.



















