Yeni yıla giriyoruz. Yeni yılın ülkemize, milletimize, ilçemize, herkese hayırlar getirmesini diliyorum. Zaman çok çabuk geçiyor, yıllar geçmiş farkında değiliz. Bir gün ömür de bitecek. Çok sevdiğimiz bu dünyadan ayrılacağız. Ayrılmadan önce, hesaba çekilmeden önce kendimizi hesaba çekmeliyiz. Mesela: Ben nereden geldim, nereye gideceğim?, Ben şu ana kadar ne yaptım, bundan sonra ne yapacağım?, sevabım nedir, günahım nedir?, Ben nasıl bir insanım, nasıl bir müslümanım?Bu yılbaşı Hz. İsanın doğumunu esas alan miladi yılbaşıdır. Bu yılbaşında hiristiyan alemi hareketlenir, kiliselerde ayinler yapılır, iş yerlerinin vitrinleri süslenir, cadde ve sokaklar çam ağaçları ve ışıklarla donatılır, Noel babalar kırmızı beyaz giysileriyle caddelerde dolaşır, havayi fişekler patlatılır, o gece herkes eğlenir, yer içer. Bu onların hakkıdır, onların bayramıdır.Bizim de bayramlarımız vardır. Ramazan ve kurban bayramları. Aynı zamanda milli bayramlarımız da vardır. 29 ekimler, 23 nisanlar, 19 mayıslar, 30 ağustoslar. Biz kendi bayramlarımızı kutlamalıyız. Bir millet kendi bayramlarına, kendi örf ve adetlerine sahip çıktıkça millettir.Biz alacaksak Avrupanın ilmini, tekniğini, sanatını almalıyız. Avrupanın güzel yönlerini almalıyız. Avrupanın şehir düzeni nedir, cadde ve sokaklar, parklar ve bahçeler ne durumdadır, temizliği nasıldır, eğitim ve öğretim hangi noktadadır, devlet dairelerinin çalışma sistemi nasıldır, kurallara uyma, asayişi sağlama nasıl olmuştur, insanların birbirlerine karşı davranışları nasıldır? Bunlar araştırılmalı, Avrupanın iyi yönleri alınmalıdır. M.Akif bu konuda şöyle der:” Alınız ilmini garbın, alınız sanatını, veriniz mesainize son süratini.”M.Akif Avrupaya gitmiş, oraları gezmiş, görmüş ve memleketine dönmüş. Bir yakını kendisine sormuş, nasıl buldun oraları? Akif cevap vermiş:” İşleri dinimiz gibi, bizim işlerimiz de onların dini gibi.” ( Yani adamlar, doğru dürüst, çalışkan, yalan dolan, aldatma kandırma yok, sözlerinde dururlar, randevularına sadık kalırlar, sürtüşme didişme nedir bilmezler, bunlar müslümanlarda da olması gereken özelliklerdir.) Avrupada üniversite sınavı yoktur, dershane yoktur, her öğrenci dersi okulda öğrenir, puanı tutan üniversiteye gider, tutmayan gitmez. Avrupadaki insanlar okur, her evde bir kütüphane vardır. Avrupada insan haklarına saygı vardır, sokaklarda bağırılıp çağırılmaz, gürültü edilmez, kimse kimseyi rahatsız etmez, hatta çok ihtiyaç olmadıkça arabanın kornasına bile basılmaz. Akşam saat:9 dan sabah:7’e kadar kendi evinde bile olsan çivi çakamazsın. Avrupada devlet dairelerinde memurlar, iş yerlerinde çalışanlar gelenleri güler yüzle karşılar, onlara saygı gösterir. Avrupada sokaklarda bir çöp, bir pislik, göze hoş gelmeyen bir manzara göremezsiniz, her yer tertemizdir. Avrupada parklar, bahçeler oldukça fazladır, isteyen gider buralarda dinlenir ve eğlenir. Avrupadan alınması gerekenler bunlardır.Bu duygu ve düşüncelerle herkesin yeni yılını kutluyor, hayırlar getirmesini Rabbımızdan niyaz ediyorum.Not: 25.12.2012 Salı günü İlçe müftülüğümüzde umreye gideceklerin kayıtları yapılacaktır.
Genel
Yayınlanma: 21 Aralık 2012 - 17:45
Yılbaşı
Genel
21 Aralık 2012 - 17:45
Yeni yıla giriyoruz. Yeni yılın ülkemize, milletimize, ilçemize, herkese...
Bu haber 2271 defa okunmuştur.
İlginizi Çekebilir










